ביהמ”ש הרשיע את חברת IMC – חשש להמשך פעילותה בתחום הקנאביס בישראל

חברת IMC חוששת שלא תוכל להמשיך לעסוק בתחום הקנאביס הרפואי בישראל בעקבות החלטת ביהמ"ש להרשיע אותה בגין עבירות בנייה. ההרשעה באה כשנה וחצי לאחר הגשת כתב האישום. במסגרת הסדר טיעון נקבע כי החברה תשלם 350,000 שקל קנס ובעלי החברה יימחקו מכתב האישום

בית המשפט הרשיע הבוקר (חמישי) את חברת הקנאביס הישראלית פוקוס צמחי מרפא בע”מ, המפעילה את המותג IMC, בעבירות בנייה ללא היתר בחוות הקנאביס שלה לשעבר במושב שדי אברהם. בתום הליך משפטי שנמשך כשנתיים וחצי נקבע הבוקר בהסדר טיעון כי החברה תשלם קנס בגובה 350,000 ש”ח.

הרשעה זו עלולה לסכן את המשך פעילות החברה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל, מכיוון שהעיסוק בתחום הקנאביס דורש קבלת אישור מהמשטרה שתלוי פעמים רבות בעבר נקי. עם זאת, כיום פועלת בתחום לפחות חברה אחת נוספת, גרינקום, שבעליה הורשע בעבירות בנייה, ואף על פי כן קיבלה אישור לעיסוק בתחום.

סניגוריה של IMC הסבירו כי בדרך כלל הרשעה של חברה ומחיקה של כל הנאשמים הפרטיים, כפי שנעשה במקרה זה, היא הישג גדול מכיוון שאין להרשעה כזו משמעות אמיתית לתפקוד החברה, אך במקרה הזה הבעיה חמורה משום שהחברה כפופה לרגולציה המחמירה של היק”ר ועלולה להיפגע בהליך חידוש הרישיון הקרוב.

חוות הקנאביס של IMC בעוטף עזה (צילום: טוני טוויטו)
חוות הקנאביס של IMC בעוטף עזה (צילום: טוני טוויטו)

לטענת IMC, סגירת החווה גרמה לה באופן ישיר לנזק בסך 11 מיליון ש”ח, פיטורים של 50 עובדים תושבי העוטף ולזעזוע וירידת שווי מניותיה בבורסות בנאסד”ק ובקנדה. כמו כן טען נציג החברה בדיון כי בעקבות הגשת כתב האישום נגדה וסגירת החווה, “היום אנחנו רק מייבאים כתוצאה מסגירת החווה וזה גרם פגיעה למטופלים”.

“מכיוון שתהליכי הרישוי התמשכו והוגש כתב אישום ביוני 2021, החברה קיבלה החלטה על סגירת החווה ומעבר מייצור/גידול לייבוא,” טענה החברה עוד בדיון בבית המשפט. “בסגירה של החווה השיקול המרכזי היה הרצון להגיע להסדר טיעון ומחיקת הנאשמים הפרטיים”.

כתב האישום הוגש במקור גם נגד בעלי החברה עצמם – אורן שוסטר, רפאל גבאי וטל טרגרמן – אך במסגרת הסדר הטיעון סוכם כי שמותיהם יימחקו מכתב האישום המתוקן שיוגש רק נגד החברה.

חברת IMC היא אחת מחברות הקנאביס הישראליות הוותיקות בענף ועסקה במשך כעשור בגידול קנאביס באמצעות חברת פוקוס צמחי מרפא בע”מ בשטח החווה שפעלה במושב שדי אברהם שבעוטף עזה, עד שפעילות החווה הופסקה בשנת 2022 בעקבות הגשת כתב האישום בגין בנייה ללא היתר כאמור.

מאז שבוטלו רישיונות הגידול שלה, פועלת IMC באמצעות רישיון קונסטרוקטיבי (ללא מגע) בשיווק זני קנאביס שגדלים בחוות ומתקני גידול של צדדי ג’ בישראל ובחו”ל, בעיקר של חברת אוונט (Avant) הקנדית, אך גם של חוות מקומיות בישראל. אם יאסר המשך פעילות החברה, היא לא תוכל להמשיך לשווק מוצרים אלו בישראל.

מחברת IMC נמסר: “החווה בשדי אברהם נסגרה ביוני 2022 ופוקוס צמחי מרפא בע”מ חדלה מעיסוק בגידול קנאביס רפואי. אין הרשעות אישיות כתוצאה מכתב האישום כנגד החברה בעבירות תכנון ובניה ולכן אנו סבורים שלא תהיה השפעה מהותית על החברה ועל פעילות היבוא שמתבצעת כיום”.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר